close

مشاوره امور گمرکی

logo
مشاوره امور گمرکی

 

 

مشاوره امور گمرکی

شرکت کالا تجارت اسکان به شما عزیزان مشاوره امور گمرکی جهت ترخیص، ترانزیت و پاساوانی کالاهایتان را ارائه می دهد.

مشاوره امور گمرکی به دلیل اهمیت ترخیص کالا از گمرک و یا ارسال کالا به خارج از کشور لازم و ضروری است. امور گمرکی و واردات کالا نیازمند مشاوره امور گمرکی است.با راهنمایی ها و مشاوره بازرگانی و حقوقی در امور گمرکی به قوانین مهم صادرات و واردات کالا از گمرک به صورت کامل و جامع تمامی امور مربوط به این موضوع های مهم انجام خواهد شد. انجام امور گمرکی نیازمند داشتن اطلاعات و دانش کاملی در این خصوص است. زیرا دارای قوانین بسیار زیاد و پیچیده می باشد.

قوانین گمرکی سخت و پیچیده باعث شده است تا افراد برای انجام این امور بایستی به مشاوره امورات گمرکی روی بیاورند تا بتوانند امور مربوطه را درست انجام دهند. در غیر این صورت و در صورت عدم مشاوره امور گمرکی، افراد برای انجام امور خود دچار مشکلاتی خواهند شد که در نهایت لازم است برای حل این مشکلات به مشاوره امورات گمرکی روی بیاورند.

 

ترخیص کالا در مشاوره امور گمرکی

یکی از موضوعات مورد بحث در مشاوره امور گمرکی موضوع ترخیص کالا و انجام مراحل آن است. تمامی مراحل در مشاوره مذکور به صورت کامل و دقیق برای متقاضی بازگو خواهد شد.  مراحل ترخیص کالا به این صورت است که ابتدا باید ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت می باشد. پس از انجام ثبت سفارش بایستی اقدام به دریافت گواهی ترخیص از شرکت حمل کننده کالا است در صورتی که کالا به صورت دریایی ارسال می شود و یا دریافت قبض انبار برای ترخیص کالاهایی که به صورت زمینی و یا دریایی ارسال شده اند.

اظهار کالا مرحله بعدی است که در این مرحله کالا جهت ارزیابی در سازمان گمرکی کشور آماده سازی می شود. سپس فرایند های مرتبط با ارزیابی و کارشناسی کالا صورت می گیرد. در مشاوره امور گمرکی به متقاضی ترتیب مراحل یادآور خواهد شد که لازم است تا هزینه های مرتبط به امور گمرکی از سوی متقاضی پرداخت شود. پس از انجام این مراحل بایستی محموله برای ترخیص به پایانه حمل و نقل ارسال شود. در نهایت و در مرحله آخر بارگیری و خروج کالا از گمرک که در نهایت منجر به ترخیص کالا می شود.

 

 

مشکلات مورد رسیدگی مربوط به در مشاوره امور گمرکی

در مشاوره امور گمرکی علاوه بر راهنمایی افراد در خصوص طی کردن مراحل ترخیص کالا، مشاوره اقدام به ارائه راهکار هایی برای حل مشکلات می نمایند.  برخی از مشکلات رایج مربوط به ترخیص کالا که معمولا افراد وارد کننده کالا با آن برخورد داشته اند به شرح ذیل است. هر یک از این معضلات قابل پیگیری خواهد بود و افراد در مشاوره امور گمرکی به طور کامل در خصوص این مشکلات مشاوره دریافت خواهد کرد. به هر حال؛ ممکن است کالا در مدت زمان معمول ترخیص در گمرک ترخیص نشود که دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد که محصولات و کالا های تجار در انبار گمرک می مانند. یا اینکه ترخیص کار نکاتی را برای ترخیص کار انجام نداده است و به همین علت مجوز ترخیص کالا از سوی گمرک صادر نخواهد شد.

عدم مدارک لازم و وجود کالاهای خاص که معمولا برای ترخیص نیازمند طی نمودن مراحل بیشتری است و در نهایت باعث می شود که بازرگان در مورد امور مربوط به ترخیص کالا دچار مشکلاتی شوند. تمامی این موارد در حالی که در زمره مشکلات ترخیص کالا قرار می گیرند به علت وجود مشکلی است که به قرار زیر است؛

کرایه معطلی، ارائه نشدن اسناد مالکیت توسط فروشنده به خریدار، مدارک نادرست یا عدم مدارک لازم و عدم آشنایی صحیح با امور و قوانین گمرکی است. در مشاوره  گمرکی تمامی این موارد مورد بررسی قرار گرفته می شوند و در نهایت افراد با کمک مشاور اقدام به رفع موانع خواهد کرد.

 

خدمات قابل ارائه در مشاوره امور گمرکی

یکی از موضوعاتی که همواره در مشاوره امور گمرکی مورد سوال متقاضیان مشاوره می باشد مربوط به اسناد گمرکی و اسناد مربوط به ترخیص کالا می باشد. مشاور در مشاوره امور گمرکی تمامی اسناد را با شرح کامل به متقاضی یادآوری خواهد کرد. این اسناد به قرار زیر است:

بارنامه که سند قرارداد حمل  رسید دریافت کالا و سند مالکیت آن است.

پیش فاکتور که بین خریدار و فروشنده بسته خواهد شد و در خصوص اطلاعاتی مربوط به فروشنده و خریدار می باشد.

فاکتور که از اسناد مهمی است که خریدار باید به گمرک تحویل دهند که شامل اطلاعاتی همچون توضیحاتی در خصوص کالا و شرایط پرداخت وجه و … می باشد.

گواهی مبداء که از اسنادی است که نشان دهنده صدور کالا و ساخت کالا از کدام کشور است.

همچنین در مشاوره امور گمرکی به لیست بندی و عدل بندی نیز اشاره خواهد شد که سندی است که جزئیات هر یک از کالا های بسته شده می باشد.

گواهی آزمایش یا بازرسی که نماینده شرکت های بازرسی صادر خواهند کرد.

اسناد حمل کالا بیمه نامه

گواهینامه یا اظهارنامه صادرات

 

مقاله های بیشتر

 

    باسلام بااحترام بنده بازرگان نیستم..قصدورود مقدار محدودی لوله و ورق ازچین دارم. امکان ست راهنمایی بفرمایید هزینه های کلی خروچ از چین،حمل ونقل هوایی ورود به ایران،ترخیص ,عوارض مالیات و...را چگونه محاسبه میفرمایید. همچنین میزان باری که میشود ورود کرد و ابعاد ان چقدر است؟مثلا یه ورق به عرض دومتر وطول دومتر محدودیتی برای بار هوایی ندارد؟یا محدودی سایز وابعاد هست؟ متشکرم09166420546

    پاسخ
ثبت نظر

 

 

دفتر کارگو

 

آدرس: فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، جنب گمرک تجاری حوزه۲، ترمینال بار شماره۱۴، دفتر کارگو کالا تجارت اسکان
 
  :امور صادرات و فریت بار   
 
021-55678180 -- 021-55678130  
 021-44666922-- 021-51005206  
09386880810
   import@ktscargo.com
 
 

 

 

دفترمرکزی 

 

  دفتر مرکزی : تهران، خیابان قائم مقام فراهانی، نرسیـده به خـیابان مطهری، کوچه مگنولیا پلاک 32 طبقه 3، واحد 10
 
  :امور واردات و ترخیص   
 
021-88815600 - 700  
021-88815800 - 900  
021-8881503   
  info@ktscargo.com 
 
 
کالای شما به سبد خریدتان اضافه شد

تعداد